Легенда
добија појачање Године 1988. један од
најпознатијих светских произвођача
спортских аутомобила – Порше (Porsche),
произвео је и представио прототип «989» – са
четворо врата. Тај модел је доста личио на
прослављени «Porsche 911», а требало је да
наследи «Porsche 928» који се на тржишту није
најбоље снашао са тада јаком конкуренцијом.
Прототип «989» је покретао V8 мотор са
3.600 кубика, смештен напред. Смешила му се
лепа будућност, али разлози зашто никада
није сишао са производних трака, је и даље
обавијен велом тајне.
Током наступајућих година, с' времена
на време би се појавила понека информација
о новим плановима Поршеа, да се припрема
нови прототип под именом
«Панамера». Повремено би се и
појавиле слике прототипова, или озбиљније
најаве као својевремено 1991. и 1999. Очигледно
је да је Порше свестан потребе за
производњом једног већег аутомобила –
спортског купеа, са четворо седишта и
четворо врата; већим луксузом од постојећих
спортски модела из «куће», и простором за
превоз целе породице.
Име «Панамера» сугерише спортску крв
(као својевремено и Карера), потенцирајући
«гене» које аутомобил вуче. Иначе
«Панамера» је име-дериват названо по
чувеном тркачком такмичењу «Карера
Панамерикана» (Carrera Panamericana). Приказ старијих
прототипа (доле), открива да је изглед увек
варирао између тада актуелних модела и
легендарног укупног «имиџа» Поршеа са
ванвременским облинама које имају
неодољиву привлачност коју је још
Фердинанд Порше установио својом «356»-ицом
(неко би рекао и «Бубом» нешто раније).
Данас поново имамо најаву
и ексклузивне фотографије новог модела
«Панамера». Сада све делује реално више
него икад, јер је конкуренција улетела у ову
ретку међукласу пре Поршеа, већ пар
година – тако да места за даља одлагања
нема. «Бити или не бити, питање је сад».
Наравно 2009. делује далеко, али у
ауто-индустрији то и није неки велики
период, ако се игра на сигурну карту, а Порше
сигурно игра на тај начин! Економски
показатељи само иду у прилог Поршеу.
Званично – Порше је
најпрофитабилнији произвођач
аутомобила на свету, и у фабрици ствари
никада нису стојале боље. Преко 100 (стотину)
инжењера из Мерцедеса, ове године је прешло
у Порше, укључујући и шефа екипе одговорног
за развој Мерцедеса «S класе»! Скептици су
се смејали Поршеу када је улазио на тржиште
SUV-a, али изгледа да је управо тај потез само
учврстио ионако јак положај фирме. Гама
модела се шири и «Boxter», «Cayman», «Carrera (911)»,
«Turbo», «Cayenne» и «Carrera GT» су лепши и бржи него
икад, а сада отварају врата и још једном
проширењу потенцијалног круга купаца и
обожавалаца. Екслузивне фотографије, које
видите у тексту, показују врло атрактиван
аутомобил и говоре да је класично порекло
(као и код осталих тренутно актуелних
модела) више него сигуран рецепт за успех.
Радни назив модела је G1 и натпис «Панамера»
назад ипак говори да се од имена није
одустало. Округла светла су ипак ту (хвала
Богу, прим. аут.), и одмах стављају до знања,
чак и са «500 метара» који је ауто у питању.
Љубитељи марке неће
бити разочарани. Мотор V8 имаће 4.800 кубика и
400 КС у верзији са атмосферски хлађеним
мотором односно са 500КС у «Turbo» верзији.
Основна верзија имаће само 200kg више од
«Porsche-a 911», дакле 1.800kg. Брзина и убрзање су
очекивани, од 0–100 km/h стиже за 4,2 секунде,
док је максимална брзина 300 km/h. Сем што ће у
њему власници без проблема моћи да возе
целу породицу, моћи ће дефинитивно одлично
и да уживају (како у луксузу тако и у
спортској вожњи). Ту је и солидан пртљажник
за потребе четворочлане породице, са петим
вратима – уклопљен да што мање наруши
познати имиџ (да не кажем позадину) познате
марке.
Крајем 2010. ће
се појавити и нешто слабија (и
приступачнија) верзија са V6 агрегатом и
300КС. Максимална брзина биће «само» 250 km/h, а
на овој основи ће се развијати и хибрид са
електромотором од додатних 100КС. Наравно
иза свега тога је очекиван и «Panamera 4×4» са
дуплим квачилом и седам брзина. Прототип G1
је развијао сам Порше, иако је требало да у
томе учествује и Фолксваген. Магнат у
аутомобилизму, VW је прећутно одустао од
сарадње у развоју, али се претпоставља да ће
нови «Phaeton», «Bugati», «Bentley Crossover» као (чак) и
нови «Cayenne», «Tuareg», «Audi Q7» бити рађени на
основи «Панамере». Идеално… Да ли ће заиста
све ићи тако глатко, нико не може
гарантовати, али једно је сигурно – Порше
је у офанзиви… а има појачање које изгледа
много опасно!
Наравно иако атрактиван и брз… овај ауто је
још увек прототип (пројекат), до производње
се може доста променити – а конкуренција
не спава. Најљући противници овог модела се
већ могу купити и може се рећи да изгледају
(исто тако) опасно. Имена су им «Maserati Quattroporte»
и «Aston Martin Rapide» (слике доле), и по
перформансама и цени су већ ту негде као и
најављена «Panamera». Наравно, иако нису баш у
тој класи, не треба заборавити ни «Bentley
Continental GT» и «Mercedes-Benz CLS 55 AMG» који пуцају на
сличну клијентелу.
Желимо Поршеу све најбоље у напору да успе
и у овом пројекту, јер он то сигурно
заслужује. Можда је ово последње крајње
субјективно, али аутор (то јест ја) то себи,
може допустити. Остаје још само реч о цени,
кроз илустрацију. Завршити факултет, вредно
«рмбати» доста година, и сутра (за цирка
100-тинак хиљада еура) својој породици а пре
свега себи, купити један леп ауто – «Porsche
Panamera». Зар то није дивота? Дарко Лекић

Porsche Panamera 2009.
Последњи коментари:Сви коментари (16) »
e da dodam jos ovo pa necu vise
dakle trebo si i ovaj model da pomenes kao konkurenta
http://www.desktopmachine.com/framepic.php?id=8940&size=1024
e tako
Sta zna DLC??…vido porseja u grandu turizmu i sad soli pamet narodu…atmosverski ladjen, ovo-ono…ubrzanje do 100 za svega nekoliko sekundi…Hihihi
radi se o tome da recenica nema smisla.
odnosno ako pises jedno ne mozes da u sred recenice okrenes na drugo. kakve
veze ima hladjenje sa turbo punjacem. Nikakve . Jer se kaze: „vazduhom
hladjeni motor“, a ne, „atmosferski hladjen motor“
a porshe ima motor v 8 od 4800ccm i ugradjivan je u porshe 928( sto si
verovatno znao) a on je vodom hladjen
Upravo tako. I taj lik iz „Auto Bild-a“ je prepisao od nekog Šuća.. A neki Šućo od Obla.. on od Ćoška… i tako kruže informacije. Jedino što je exluziva, je zapravo PRVA informacija. A sve posle toga je prepisivanje!
Како бисте поставили Ваш коментар морате се учланити/пријавити на сајт.
Loše … sve nešto zamljano … pih … :RnR: