
Blender-ово сучеље иако је далеко од windows
стандарда, одише чистином, прилагодљивошћу
и конзистентношћу. После краћег периода
навикавања постаје врло логично и
практично. Покушаћу овим приручником да на
најједноставнији и најкраћи начин
обухватим основне појмове везане за начин
на који овај програм комуницира са
корисником. За разлику од windows програма који
корисника затрпавају гомилом прозора,
иконмица, бескрајних и непрегледних менија,
овде је акценат стављен на чистоћу, јасност
и практичност. У Blender-у не постоји прозор у
класичном смислу те речи, већ поља
(1,2,3) на која можете поделити екран
(6) по вертикалној и хоризонталној
оси. Свако поље се понаша као посебан прозор
и чини га неки од 15 понуђених садржаја. У
стандардној постави постоји пет
преодређених подела (5) и распореда
ових поља прилагођених: анимирању,
моделовању, прављењу материјала,
комбиновању видео исечака и писању скрипти.
Они се могу мењати, брисати, а могу се
формирати и нови. Подразумевана (почетна)
подела прилагођена је моделовању. Величину
поља можете мењати повлачењем левим
тастером миша линију између
поља(4). Кликом десним тастером
миша на линију раздвајања између два поља
добија се опција дељења прозора на два дела,
спајање са суседним прозором и
искључивање/приказивање заглавља поља
(6). Иконица на левој страни
заглавља представља врсту садржаја поља.
Кликом на њу појавиће се листа свих
распољоживих садржаја, чијим избором дато
поље мења садржај. На располагању су вам
следећи садржаји:
- преглед и поље за приказ сучеља скрипти;
- преглед датотека као листа;
- преглед датотека као умањене сличице;
- главно поље са дугмићима, које садржи све потребне алатке за рад;
- шематски преглед свих објеката сцене и њихових веза;
- општа подешавања, заједно са главним менијем;
- уређивач текста;
- преглед и уређење звучне подлоге;
- временска линија;
- уређивач видео исечака;
- уређивач слика и њихово прецизно мапирање на објекту;
- уређивач нелинеарних анимација;
- уређивач акција, односно анимирање поза скелета;
- уређивач временских кривуља;
- и наравно 3Д приказ сцене.
Након играња са распоредом поља, усвојени распоред је могуће запамтити као подразумевани за касније коришћење програма и то се чини комбинацијом тастера ctrl+u и потврдом упита. Овом командом се не памти само распоред прозора и њихов садржај, већ и сва друга подешавања програма. Ови подаци се чувају у датотеци .B.blend, а брисање ове датотеке проузрокује враћање свих подешавања на подразумеване вредности.