edit Уреди тему

nVidia PhysX на графичким картицама

Ненад Нешовић25. Јун 2008. 14:22

Компанија nVidia је пре скоро годину дана купила фирму Ageia, познату по свом пионирском подухвату избацивања специјалног хардвера за прорачун физике у играма и појединим специјализованим апликацијама. У то време, слабо подржана картица која је била прилично скупа није доживела успех на тржишту. Данас су се ствари промениле. У јавност је процурео драјвер за најновију серију nVidiaграфичких картица (ГТ 200) који подржава акцелерацију физике, која је до сада била искључиво домен централног процесора, или специјализованог хардвера, какав је производила Ageia. Да бисте лично испробали како то функционише, потребна вам је макар 8800GT графичка карта. Према неким информацијама, подржана је и 8600GT, а за 9800GTX, GTX280/260 je подршка загарантована­.Компанија из Калифорније је најавила да ће сви чипови са CUDA подршком ( 8-сма серија и новије) у јулу добити комплетну подршку кроз драјвер. Тренутно једине апликације у којима се види напредак су 3D Mark Vantage (Vista only) и Unreal Turnament 3. Резултати који показује 3D Mark Vantage су ових дана изазвали лавину контроверзи, јер су nVidiaкартице добиле додатних 1500 поена у коначном скору, а све као последица готово 50 пута већег скора код прорачунаванја физике на централном процесору. Према једнима то је кршење правила, а према другима, то је грешка креатора тог програма за тестирање, јер су на погрешан начин убацили тест прорачунавања физике. То је засметало и произвођачима процесора, првенствено моћном Intel-у, јер се њиховом производу одузима део намене, и самим тим маргинализује употребна вредност у модерним видео играма (на шта Intelизузетно обраћа пажњу, првенствено са својом extreme линијом изузетно скупих процесора). Но, занимљивији су резултати у пракси, јер нико не користи 3D Mark за играње. Ако желите да испробате UT3, ево упутства: + Инсталирајте UT3, пуну верзију; + Инсталирајте UT3 1.2, званичну закрпу; + Инсталирајте v177.39 GeForce graphics driver;или новији, из 177 серије.

+ Деинсталирајте постојећи Ageia драјвер, који долази уз UT3 инсталацију; + Инсталирајте нови nVidia PhysX 8.06.12 драјвер; или новији.

+ Инсталирајте UT3 PhysX Mod Pack + Ископирајте „PhysXCore.dll“ из C:/Program Files/AGEIA Technologies/v2­.7.3 у C:/Program Files/Unreal Turnament 3/Binaries, преко постојећег .dll-а; + Покрените UT3 и укључите „Hardware Physics“ у менију Video options; + ИСКЉУЧИТЕ „smooth framerate“ у Advanced video options; + Покрените неки од PhysX модова: Capture The Flag-Lighthouse PhysX или Tornado PhysX. Даље, ја лично сам испробао на најновијем званичном драјверу 175.19, акцелерација ради и на њему. Поступак је био следећи: + Инсталација UT3, деинсталација AGEIA софтвера; + Инсталација UT3 модова; + Инсталација графичког драјвера; + Инсталација PhysX драјвера; + Провера да ли акцелерација ради на графичкој: + Едитовање свих линија које садрже bDisablePhysXHar­dwareSupport=Tru­eу FALSE, a налазе се у .ini фајловима у инсталационом фолдеру игре и My Documents\My Games\Unreal Tournament 3 фолдеру.  (има их три или четири колико се сећам). Овај корак можда није неопходан. + Копирање PhysXCore.dll на одговарајуће место; + И укључивање акцелерације за физику у менију игре. Резултат? Покрените Lighthouse ниво БЕЗ акцелерације (по могућству и пре копирања PhysXCore .dll) и видећете ниво који држи подношљив број фрејмова неких двадесетак секунди, пре него што опадне на једноцифрену вредност. Сви ефекти и прорачуни рушења зидова, прозора падају на централни процесор. Са акцелерацијом је друга прича… Закључак би био следећи: данас је квалитет графике у видео играма досегао такав ниво да се напредак почео тражити у другим елементима, од којих је реална физика можда и најважнији. Намера компаније nVidia је да на овај начин отме део колача Intel-у, и популарише свој GPGPU концепт, кроз CUDA имплементацију. Овакав начин хардверске поршке прорачунавању физике је занимљива идеја. Требало би напоменути и да овакав коцепт предвиђа СЛАБИЈУ картицу у машини (поред примарне), која ће се бавити искључиво физиком. Ето једног разлога да се старе графичке картице не продају будзашто после неког веремена, већ и даље могу имати корисну намену.

12.август 2008, Као што је најављено, Nvidia PhysX power pack je изашао, и можете га скинути са ове адресе.

Садржи драјвер са софтвером за физику, као и демое.Такође, софтвер за хардверско h264 енкодирање и folding@home клијент. Још једном да напоменем, ово је за 8600ГТ графичке картице и новије.

Последњи коментари:Сви коментари (9) »

nikoola29. Окт. 2008. 10:37

Компанија Elemental Technologies је током прошлог лета избацила прву верзију Badaboom видео конвертора који користи CUDA технологију за брже енкодирање видеа, али тадашња верзија је била још увијек у повојима и није имала подршку за многе формате.
Badaboom 1.0 доноси подршку за MPEG2, AVCHD, H.264, HDV и RAW као улазне формате, уз максималну резолуцију од 1920×1080. Подржани излазни формати су H.264 и .mp4 уз резолуцију од 1280×720 и ниже. Што се тиче аудио датотека, Badaboom може да енкодира MP2, PCM и Dolby Digital audio у AAC. Још увек нема подршке за DivX, али је Elemental Technologies најавио издавање надоградње са DivX подршком током новембра.
Према интерним benchmark резултатима компаније Elemental Technologies, коришћењем GeForce графичке картице се вишеструко убрзава процес конверзије у односу на искључиво коришћење централног процесора.
Имајући на уму да је CUDA NVidia технологија, корисници ATI графичких картица се не могу надати GPU-убрзању у некој новој верзији Badaboom конвертора, а тренутно су подржане све графичке картице из GeForce серије 8, 9 и GTX 200.

nex30. Јул 2008. 12:57

DLC po svom obicaju…
.
…vecina ljudi (mahom nVidia fanovi) su Ageia kartice ismevali…;D;D;D kako ovo smesno zvuci…a fanATIci su ih voleli?Ovo veze nema s temom i ne vidim zbog cega zapocinjes fanboy raspravu>:(
.
ne znam… prave simulacije voznje/letenja i sl., koje najrealnije racunaju mnoge aspekte fizike rade super bez dodatne pomoci…
.
Prvo, jedno je skript koji se koristi u voznjama, a drugo je realni proracun fizike.Kad bi postojala voznja sa podrskom za ovako nesto imao bi maltene crash test simulaciju u realtime.
Simulacije letenja nemaju veze s pricom zato sto tu tek nema nicega…narocito ne simulacije vazduha lol…
***
ali do sada se pokazalo da je ta fizika sekundarni ili cak tercijarni element u gaming expirience-u…*** Ma sta kazes?;DReko Mirko u prosloj epizodi?
.
naravno nisam skeptik.. radujem se svemu ovome… samo skrecem paznju na to da to ne donosi preveliku revoluciju… jer ako je do pre par meseci za fizicku akceleraciju bila potrebna dodatna Ageia kartica, a od sada ce trebati dodatna „slabija“ graficka… ne vidim razliku, sem ako je u pitanju ZNACAJNA razlika u kinti, a i ZNACAJAN dobitak u gameplay-u…
.
Naravno da si skeptik, a volis i da smaras tu i tamo Lepo ti pise gore sve, a i da ti pojasnim: AGEIA PhysX kartica je svojevremeno kostala ovde citavih 250+ evra, a danas imas mogucnost i da teras na svojoj (jednoj) grafickoj, koja kao nova kosta 80 evra.I kad recimo dodje vreme za upgrade, ova kartica koja mi je vec u masini, moze da posluzi necemu (vec sad tera physx) osim za prodaju.But noooo…ja sam skeeeeeptik…wo­ooow…Stvar je tek pocela sa radom, a da li ce zaziveti videcemo.Ja se nadam da hoce, i da je vreme likova sa plasticnom odecom proslo.
.
Bah, bzvz…Ko ne vidi realni napredak u ovome treba da batali pricu i posveti se necemu drugom.Njivama i oranicama na primer.Ne volim Nvidiju, pa mi je ovo sr*nje, kakav rezon jbt…
Mozda te ovo obraduje? http://www.overclock3d.net/news.php?/gpu_displays/ati_falls_for_physx/1
.
PS:
Jebote vejder…sadomazo derpe koji ima problema sa sinusima.:*Mozda na kraju ako ovo zazivi i dobije ogrtac koji nije od plastike…

koya30. Јул 2008. 12:23

ok, mozda i prestanes da obrachas paznju na fiziku posle nekog vremena, al to je i fora, da ne razmisljas o nedostatcima u
fizici, da sve bude logichno i ne odvracha paznju od gameplaya
uh , Ljignoslav je odlichan, a secham se pre 5 godina kad smo gledali hl2 engine i penili kako 6 kutija padaju sa platforme u vodu

DLC30. Јул 2008. 10:59

vrlo lepo i zanimljivo…
.
ali do sada se pokazalo da je ta fizika sekundarni ili cak tercijarni element u gaming expirience-u…
na pr. vecina ljudi na to obraca paznju (na pr Crysis koji ima sve te lepe efekte gravitacije), prvih pola sata … dok setkara neobavezno kroz nivo… kasnije se na to zaboravi i potpuno paznja usmeri na napucavanje… e sad, tu moze i fizika da bude bitna.. ali cesto je vise niko ne primecuje… jer tu posao moze da odradi par jednostavnih algoritama, koji vec sada (bez fizicke akceleracije) izgledaju super…
.
ne znam… prave simulacije voznje/letenja i sl., koje najrealnije racunaju mnoge aspekte fizike rade super bez dodatne pomoci…
.
vecina ljudi (mahom nVidia fanovi) su Ageia kartice ismevali sve dok to nije doslo do price da ce se to „integrisati“ u same graficke karte, i dok Ageia nije kupljena od strane gorepomenutog mogula… hvala Bogu da je doslo do pametnih ideja da se GPU iskoristi do maksimuma i eventualno neiskorisceni resursi preusmere u proracune fizike…
ali ja ovo vise vidim kao pocetak reklame i forsiranja novih generacija kartica, koje sada furaju magnati kao sto je nVidia i AMD, pa je sada to odjednom postalo „nevidjeno bitno“…
na kraju krajeva videcemo sta ce biti… nadam se da ce korisnici zaista izvuci korist iz svega ovoga… samo da se „fizicka exluzivnost“ ne pocne naplacivati klempama…
.
naravno nisam skeptik.. radujem se svemu ovome… samo skrecem paznju na to da to ne donosi preveliku revoluciju… jer ako je do pre par meseci za fizicku akceleraciju bila potrebna dodatna Ageia kartica, a od sada ce trebati dodatna „slabija“ graficka… ne vidim razliku, sem ako je u pitanju ZNACAJNA razlika u kinti, a i ZNACAJAN dobitak u gameplay-u…
.
ali sto bi rekao Lord Vader… „We shall see… khhhhhhhhhhhh-phhhhhhhhhhhh“ 

nikoola30. Јул 2008. 10:33

Занимљиво.

Како бисте поставили Ваш коментар морате се учланити/пријавити на сајт.