Компанија nVidia је пре скоро годину
дана купила фирму Ageia, познату по свом
пионирском подухвату избацивања
специјалног хардвера за прорачун физике у
играма и појединим специјализованим
апликацијама. У то време, слабо подржана
картица која је била прилично скупа није
доживела успех на тржишту. Данас су се
ствари промениле. У јавност је процурео
драјвер за најновију серију
nVidiaграфичких картица (ГТ 200) који
подржава акцелерацију физике, која је до
сада била искључиво домен централног
процесора, или специјализованог хардвера,
какав је производила Ageia. Да бисте
лично испробали како то функционише,
потребна вам је макар 8800GT графичка карта.
Према неким информацијама, подржана је и
8600GT, а за 9800GTX, GTX280/260 je подршка
загарантована.Компанија из Калифорније је
најавила да ће сви чипови са CUDA подршком (
8-сма серија и новије) у јулу добити
комплетну подршку кроз драјвер. Тренутно
једине апликације у којима се види напредак
су 3D Mark Vantage (Vista only) и Unreal Turnament 3. Резултати
који показује 3D Mark Vantage су ових дана
изазвали лавину контроверзи, јер су
nVidiaкартице добиле додатних 1500 поена у
коначном скору, а све као последица готово
50 пута већег скора код прорачунаванја
физике на централном процесору. Према
једнима то је кршење правила, а према
другима, то је грешка креатора тог програма
за тестирање, јер су на погрешан начин
убацили тест прорачунавања физике. То је
засметало и произвођачима процесора,
првенствено моћном Intel-у, јер се
њиховом производу одузима део намене, и
самим тим маргинализује употребна вредност
у модерним видео играма (на шта
Intelизузетно обраћа пажњу, првенствено
са својом extreme линијом изузетно скупих
процесора). Но, занимљивији су резултати у
пракси, јер нико не користи 3D Mark за играње.
Ако желите да испробате UT3, ево упутства: +
Инсталирајте UT3, пуну верзију; +
Инсталирајте UT3 1.2, званичну закрпу; +
Инсталирајте v177.39 GeForce
graphics driver;или новији, из 177 серије.
+ Деинсталирајте постојећи Ageia драјвер, који долази уз UT3 инсталацију; + Инсталирајте нови nVidia PhysX 8.06.12 драјвер; или новији.
+ Инсталирајте UT3 PhysX Mod
Pack + Ископирајте „PhysXCore.dll“ из C:/Program
Files/AGEIA Technologies/v2.7.3 у C:/Program Files/Unreal Turnament
3/Binaries, преко постојећег .dll-а; + Покрените UT3 и
укључите „Hardware Physics“ у менију Video options; +
ИСКЉУЧИТЕ „smooth framerate“ у Advanced video options; +
Покрените неки од PhysX модова: Capture The Flag-Lighthouse
PhysX или Tornado PhysX. Даље, ја лично сам испробао
на најновијем званичном драјверу 175.19,
акцелерација ради и на њему. Поступак је био
следећи: + Инсталација UT3, деинсталација AGEIA
софтвера; + Инсталација UT3 модова; +
Инсталација графичког драјвера; +
Инсталација PhysX драјвера; + Провера да ли
акцелерација ради на графичкој: +
Едитовање свих линија које садрже
bDisablePhysXHardwareSupport=Trueу FALSE,
a налазе се у .ini фајловима у инсталационом
фолдеру игре и My Documents\My Games\Unreal Tournament
3 фолдеру. (има их три или четири
колико се сећам). Овај корак можда није
неопходан. + Копирање PhysXCore.dll на
одговарајуће место; + И укључивање
акцелерације за физику у менију игре.
Резултат? Покрените Lighthouse ниво БЕЗ
акцелерације (по могућству и пре копирања
PhysXCore .dll) и видећете ниво који држи
подношљив број фрејмова неких двадесетак
секунди, пре него што опадне на
једноцифрену вредност. Сви ефекти и
прорачуни рушења зидова, прозора падају на
централни процесор. Са акцелерацијом је
друга прича… Закључак би био следећи: данас
је квалитет графике у видео играма досегао
такав ниво да се напредак почео тражити у
другим елементима, од којих је реална
физика можда и најважнији. Намера компаније
nVidia је да на овај начин отме део колача
Intel-у, и популарише свој GPGPU концепт, кроз
CUDA имплементацију. Овакав начин хардверске
поршке прорачунавању физике је занимљива
идеја. Требало би напоменути и да овакав
коцепт предвиђа СЛАБИЈУ картицу у машини
(поред примарне), која ће се бавити
искључиво физиком. Ето једног разлога да се
старе графичке картице не продају будзашто
после неког веремена, већ и даље могу имати
корисну намену.
12.август 2008, Као што је најављено, Nvidia PhysX power pack je изашао, и можете га скинути са ове адресе.
Садржи драјвер са софтвером за физику, као и демое.Такође, софтвер за хардверско h264 енкодирање и folding@home клијент. Још једном да напоменем, ово је за 8600ГТ графичке картице и новије.
Компанија Elemental Technologies је током прошлог лета избацила прву верзију Badaboom видео конвертора који користи CUDA технологију за брже енкодирање видеа, али тадашња верзија је била још увијек у повојима и није имала подршку за многе формате.

Badaboom 1.0 доноси подршку за MPEG2, AVCHD, H.264, HDV и RAW као улазне формате, уз максималну резолуцију од 1920×1080. Подржани излазни формати су H.264 и .mp4 уз резолуцију од 1280×720 и ниже. Што се тиче аудио датотека, Badaboom може да енкодира MP2, PCM и Dolby Digital audio у AAC. Још увек нема подршке за DivX, али је Elemental Technologies најавио издавање надоградње са DivX подршком током новембра.
Према интерним benchmark резултатима компаније Elemental Technologies, коришћењем GeForce графичке картице се вишеструко убрзава процес конверзије у односу на искључиво коришћење централног процесора.
Имајући на уму да је CUDA NVidia технологија, корисници ATI графичких картица се не могу надати GPU-убрзању у некој новој верзији Badaboom конвертора, а тренутно су подржане све графичке картице из GeForce серије 8, 9 и GTX 200.