Тема: nVidia PhysX на графичким картицама

Компанија nVidia је пре скоро годину дана купила фирму Ageia, познату по свом пионирском подухвату избацивања специјалног хардвера за прорачун физике у играма и појединим специјализованим апликацијама. У то време, слабо подржана картица која је била прилично скупа није доживела успех на тржишту. Данас су се ствари промениле. У јавност је процурео драјвер за најновију серију nVidiaграфичких картица (ГТ 200) који подржава акцелерацију физике, која је до сада била искључиво домен централног процесора, или&hell

Коментари:

koya 2008-06-30 15:05:23

hmmmmm, ja s vremena na vreme posechujem project offset site, igrica koju najvishe ischekujem, medijski su se skroz povukli ali i dalje shljakaju, … enivejz, jedna od poslednjih vesti na njihovom forumu je da je intel kupio njihov engin, sto je izazvalo razne reakcije – tipa – koji ce to sad njima, ali iz iznad napisanog chlanka sve je kristalno chisto – there will be blood – pitanje – od chijih partiklsa ;D

nex 2008-06-30 19:30:11

aha…a sad kad pomenu Offset i Intel, to mi je totalna misterija…mislim, sta rade tol'ke godine…pa sad i Intel koji oce da profura Ray Tracing.
Ma ko bi ga znao…al bice veliki fajt sledece godine izgleda:)

koya 2008-06-30 21:36:53

pa oni su mali tim, ko recimo trecina crytek-a al sa duplo vechim obimom posla, i istim ambicijama.
nadam se da ce iz te konkurencije da samo profitiraju gameri sa jevtinijim hardverom i kvalitetnijim softverom

nikoola 2008-07-30 10:33:11

Занимљиво.

DLC 2008-07-30 10:59:28

vrlo lepo i zanimljivo…
.
ali do sada se pokazalo da je ta fizika sekundarni ili cak tercijarni element u gaming expirience-u…
na pr. vecina ljudi na to obraca paznju (na pr Crysis koji ima sve te lepe efekte gravitacije), prvih pola sata … dok setkara neobavezno kroz nivo… kasnije se na to zaboravi i potpuno paznja usmeri na napucavanje… e sad, tu moze i fizika da bude bitna.. ali cesto je vise niko ne primecuje… jer tu posao moze da odradi par jednostavnih algoritama, koji vec sada (bez fizicke akceleracije) izgledaju super…
.
ne znam… prave simulacije voznje/letenja i sl., koje najrealnije racunaju mnoge aspekte fizike rade super bez dodatne pomoci…
.
vecina ljudi (mahom nVidia fanovi) su Ageia kartice ismevali sve dok to nije doslo do price da ce se to „integrisati“ u same graficke karte, i dok Ageia nije kupljena od strane gorepomenutog mogula… hvala Bogu da je doslo do pametnih ideja da se GPU iskoristi do maksimuma i eventualno neiskorisceni resursi preusmere u proracune fizike…
ali ja ovo vise vidim kao pocetak reklame i forsiranja novih generacija kartica, koje sada furaju magnati kao sto je nVidia i AMD, pa je sada to odjednom postalo „nevidjeno bitno“…
na kraju krajeva videcemo sta ce biti… nadam se da ce korisnici zaista izvuci korist iz svega ovoga… samo da se „fizicka exluzivnost“ ne pocne naplacivati klempama…
.
naravno nisam skeptik.. radujem se svemu ovome… samo skrecem paznju na to da to ne donosi preveliku revoluciju… jer ako je do pre par meseci za fizicku akceleraciju bila potrebna dodatna Ageia kartica, a od sada ce trebati dodatna „slabija“ graficka… ne vidim razliku, sem ako je u pitanju ZNACAJNA razlika u kinti, a i ZNACAJAN dobitak u gameplay-u…
.
ali sto bi rekao Lord Vader… „We shall see… khhhhhhhhhhhh-phhhhhhhhhhhh“ 

koya 2008-07-30 12:23:51

ok, mozda i prestanes da obrachas paznju na fiziku posle nekog vremena, al to je i fora, da ne razmisljas o nedostatcima u
fizici, da sve bude logichno i ne odvracha paznju od gameplaya
uh , Ljignoslav je odlichan, a secham se pre 5 godina kad smo gledali hl2 engine i penili kako 6 kutija padaju sa platforme u vodu

nex 2008-07-30 12:57:22

DLC po svom obicaju…
.
…vecina ljudi (mahom nVidia fanovi) su Ageia kartice ismevali…;D;D;D kako ovo smesno zvuci…a fanATIci su ih voleli?Ovo veze nema s temom i ne vidim zbog cega zapocinjes fanboy raspravu>:(
.
ne znam… prave simulacije voznje/letenja i sl., koje najrealnije racunaju mnoge aspekte fizike rade super bez dodatne pomoci…
.
Prvo, jedno je skript koji se koristi u voznjama, a drugo je realni proracun fizike.Kad bi postojala voznja sa podrskom za ovako nesto imao bi maltene crash test simulaciju u realtime.
Simulacije letenja nemaju veze s pricom zato sto tu tek nema nicega…narocito ne simulacije vazduha lol…
***
ali do sada se pokazalo da je ta fizika sekundarni ili cak tercijarni element u gaming expirience-u…*** Ma sta kazes?;DReko Mirko u prosloj epizodi?
.
naravno nisam skeptik.. radujem se svemu ovome… samo skrecem paznju na to da to ne donosi preveliku revoluciju… jer ako je do pre par meseci za fizicku akceleraciju bila potrebna dodatna Ageia kartica, a od sada ce trebati dodatna „slabija“ graficka… ne vidim razliku, sem ako je u pitanju ZNACAJNA razlika u kinti, a i ZNACAJAN dobitak u gameplay-u…
.
Naravno da si skeptik, a volis i da smaras tu i tamo Lepo ti pise gore sve, a i da ti pojasnim: AGEIA PhysX kartica je svojevremeno kostala ovde citavih 250+ evra, a danas imas mogucnost i da teras na svojoj (jednoj) grafickoj, koja kao nova kosta 80 evra.I kad recimo dodje vreme za upgrade, ova kartica koja mi je vec u masini, moze da posluzi necemu (vec sad tera physx) osim za prodaju.But noooo…ja sam skeeeeeptik…wo­ooow…Stvar je tek pocela sa radom, a da li ce zaziveti videcemo.Ja se nadam da hoce, i da je vreme likova sa plasticnom odecom proslo.
.
Bah, bzvz…Ko ne vidi realni napredak u ovome treba da batali pricu i posveti se necemu drugom.Njivama i oranicama na primer.Ne volim Nvidiju, pa mi je ovo sr*nje, kakav rezon jbt…
Mozda te ovo obraduje? http://www.overclock3d.net/news.php?/gpu_displays/ati_falls_for_physx/1
.
PS:
Jebote vejder…sadomazo derpe koji ima problema sa sinusima.:*Mozda na kraju ako ovo zazivi i dobije ogrtac koji nije od plastike…

nikoola 2008-10-29 10:37:14

Компанија Elemental Technologies је током прошлог лета избацила прву верзију Badaboom видео конвертора који користи CUDA технологију за брже енкодирање видеа, али тадашња верзија је била још увијек у повојима и није имала подршку за многе формате.
Badaboom 1.0 доноси подршку за MPEG2, AVCHD, H.264, HDV и RAW као улазне формате, уз максималну резолуцију од 1920×1080. Подржани излазни формати су H.264 и .mp4 уз резолуцију од 1280×720 и ниже. Што се тиче аудио датотека, Badaboom може да енкодира MP2, PCM и Dolby Digital audio у AAC. Још увек нема подршке за DivX, али је Elemental Technologies најавио издавање надоградње са DivX подршком током новембра.
Према интерним benchmark резултатима компаније Elemental Technologies, коришћењем GeForce графичке картице се вишеструко убрзава процес конверзије у односу на искључиво коришћење централног процесора.
Имајући на уму да је CUDA NVidia технологија, корисници ATI графичких картица се не могу надати GPU-убрзању у некој новој верзији Badaboom конвертора, а тренутно су подржане све графичке картице из GeForce серије 8, 9 и GTX 200.

Како бисте поставили Ваш коментар морате се учланити/пријавити на сајт.