Као модеран назив за интернет оглас користи се енглеска реч банер (што управо то и значи у преводу). Банер може бити слика, flash анимација или састављен од различитих елемената (графички и HTML код). Банери у виду слике могу бити анимирани (користећи GIF89a формат – анимирани gif или mng) или статички (gif, png или jpg). Анимација код ових банера се своди на просту замену или премештање слика унутар дефинисаног оквира. Иако једноставна и рекло би се ограничавајућа технологија, она нуди велике могућности за исказивање врхунских дизајнера.
Flash технологија, развијена од стране Macromedia-е (сада власништво Adobe-а) намењена приказу богатог мултимедијалног садржаја преко интернета, донела је нову димензију дизајна банер огласа. Статистички гледано, flash банера више привлаче посетиоце и чешће их „наводе на блуд“ да кликну на њих од других врста банера, захваљујући глатким анимацијама и специјалним ефектима који могу бити развијени у Flash-у. Иако flash банери могу садржати много анимација, њихова величина датотеке је релативно мала, у односу на одговарајуће анимиране gif банере. Такође, анимација је течнија у односу на анимирани gif. Разлог томе је природа Flash-а, који је у суштини векторски-базиран програм. Flash банери могу бити интерактивни, реаговати на кликове и покрете миша. Композитни банери садрже графичке елементе и HTML код. Графички елементи могу бити gif, jpg слике или flash анимације. HTML код је уграђен у таквим композитни банерима доноси интерактивност или елементе формулара као што су падајући менији, радио дугмета, оквири и сл. Они се ретко користе јер представљају својеврстан сајт у сајту и пружају велику могућност злоупотребе (искачуће прозоре, преусмеравање …). Обично их користе сами администратори сајтова као модуле комплексних сајтова. Био он статична, анимирана слика или flash анимација банер заузима одређени део екрана који је предвиђен за те потребе од стране дизајнера сајта.
Банери могу бити различитих димензија, али ради стандардизације Internet Advertising Bureau је прописао одређене величине којих се треба држати:
|* Максимална величина датотеке |* Препоручено трајање анимације
468×60 px – (Пуна величина) | 40kb | 15s |
234×60 px – (Половични) | 30kb | 15s |
88×31 px – (Микро банер) | 10kb | 15s |
120×90 px – (Дугме 1) | 20kb | 15s |
120×60 px – (Дугме 2) | 20kb | 15s |
120×240 px – (Вертикални банер) | 30kb | 15s |
125×125 px – (Квадратни банер) | 30kb | 15s |
728×90 px – (Заглавље) | 40kb | 15s |
И на крају, циљ банера је не да пренесе информацију, већ да скрене пажњу посетиоца. Треба да је концизан, ефектан, допадљив и по могућности да не нарушава „много“ изглед сајта.
ha ha ova ti je dobra