Од свих Blender-ових поља у 3Д пољу ћете провести највише времена. У њему можете додавати и распоређивати објекте у оквиру ваше сцене, мењати њихов садржај, правити анимацију, додавати светла и камере. Прво што би требало знати о 3Д погледу јесте како се кретати кроз њега. Не говорим о премештању објеката, већ тачке са које посматрате објекат. Blender користи врло једноставан, али веома практичан метод за промену погледа у 3Д простору. Како бисте почели, притисните и држите средњи тастер миша и померајте миша около. Примећујете шта се дешава? Без додатних тастера средњи тастер миша ротира ваш 3Д поглед око објекта. Сада покушајте исто само са држањем тастера [SHIFT]са тастатуре пре него што кликнете тастером миша. Погред се сада помера, уместо ротирања. Коначно, тастер [CTRL] вам омогућава да прецизно зумирате (увећате/умањите) поглед. Промена између перспективног и ортогоналног погледа врши се тастером 5 на нумеричком делу тастатуре. У 3Д пољу можете видети вашу сцену у неколико модова. Нарочито ако имате слабију 3Д карту ово може значајно убрзати приказ. Промена између жичаног приказа и попуњеног приказа је помоћу тастера [Z]. Попуњен приказ осенчује објекат иако сцена не садржи ни један извор осветљења. Прелазите на (стваран) сенчени поглед комбинацијом [SHIFT+Z]. Ако још нисте одредили светло, сцена ће бити сасвим црна, у супротном сенчење ће зависити од извора осветљења. Поред кретања кроз 3Д простор како бисте боље сагледали објекте, можете користити тастере за брзи прелаз на стандардне погледе. Користите нумерички [7] за поглед одозго, [1] спреда, [3] са стране и [0] за поглед кроз камеру. Понекад се можете мало изгубити у 3Д простору. Како бисте повратили поглед притисните тастер [HOME]. Blender ће прилагодити поглед тако да се у њему виде сви објекти на сцени. Савет: Blender-ово корисничко сучеље ради на сличан начин као 3Д поље – можете померати или увећавати/умањивати сваку компоненту. Тастер [HOME] такође ради. Ако желите да видите одређени објекат преко целог поља, прво изаберите објекат десним тастером миша (да добије розе боју оквира) и притисните тачку на нумеричком делу тастатуре. Слично, мада технолошки врло различита опција је локални поглед у који улазите и излазите из њега избором објекта и притиско тастера / са нумеричког дела тастатуре. У локалном погледу у вашем видокругу остаје само изабрани објекат, а сви остали се сакривају. Ово је врло практична опција када имате посла са великим бројем објеката.
▼
Како бисте поставили Ваш коментар морате се учланити/пријавити на сајт.