Дакле, пред нама je демо верзија игре коју
развија екипа руских програмера и
дизајнера. Из Русије су долазиле мање-више
успешне игре за PC платформу, као што су
Нивалов „EtherLords“ или авио-симулације СУ-27 и
„Lock On“…да ли је ова игра у рангу својих
претходника, покушаће-мо да наслутимо на
основу овог демоа. .jpg] Прва
ствар коју треба рећи је да ову игру развија
мала екипа људи, рекло би се ентузијаста,
који су решили да направе свој аутентичан
пројекат у свету дигиталне забаве.Дакле
направили су тенковску симулацију
„хард-кор“ типа, чија је радња смештена код
нас, тачније у Босну, за време оног нашег
грађанско – амеро – нато –
муџахединско – ватиканског
прејебавања.Играч је у улози руског
добровољца који се бори на српкој
страни…cool? Не баш, јер после оноликих
ограђивања од сврставања на нечију страну
какве су ставили на свој сајт, као и
квазидокументарне приче о рату у почившој
Југи и легенде о Маркалама и слично, остаје
прилично разочарење. Па зар су спали на пуко
преписивање вести неког BBC/CNN
репортера?…камарад Стаљин се жешће врти у
гробу. На почетку игре, на располагању је
онај архаичан тенкић звани Т-34, ветеран из
корејског и вијетнамског рата, који се
заплењује од Хрвата…касније се прелази на
Т-55, и на крају на Т-72. Аутори су изгледа
намерно изоставили бисер са овдашњег
бојишта, наш М-84 (настао баш из Т-72) јер Руси
к\‚о Руси, постоје само руски тенкови…
остало није вредно помена. Противници су
вам муслимански и хрватски тенкови истог
типа, али и немачки Леопард-1(?)… зашто би
нека страна усред сукоба прелазила са
технике коју зна „у ситна цревца“ на неку
западну старудију, то само аутори знају, али
хајде, битна је игривост, ја не би имао ништа
против ни да су убацили „Абрамс“…
.jpg]
Игривост?
Ту настају први проблеми… јер ово је
СИМУЛАЦИЈА. Док сам капирао како да
покренем тенк у глави ми је био онај мајмун
Сони који је то одмах провалио, а ја…никако!
После доста безуспешних покушаја тенк се
покренуо и онда се лако уђе у штос. Пуцање из
топа је такође у почетку проблем, али после
иде ОК. Током мисије имате две алтернативе:
да се ставите у улогу неког из тенковске
посаде (нпр. возача) а да остала тројица
(нишанџија, командир и пунилац топа) раде
свој део посла на основу задатих команди,
или пак да се командом на тастатури сами
смењујете у овим улогама
(напомена-нишанџија и пунилац су овде
спојени у једну улогу), што је много боље
решење, јер ови нису баш прецизни… Упутство
које иде уз бета верзију је на руском, као и
све у игри, што зна да зада доста главобоље,
осим ако знате руски са техничким изразима.
Утисак је да би било боље да је игра
конципирана као оне мисије са тенком из „Call
of Duty“ или бар да постоји такав мод, где је
све поједностављено и са употребом миша
максимално забавно и динамично… али шта је
ту је, аутори су хтели симулацију, па к\‘о
воли… Графика… шта рећи? На основу овога
што се овде види, игра је осуђена на
заборав… модели су осредњи, текстуре бледе
и испране (на нивоу игара од пре пет година),
које не може да исправи ни бачена сенка
возила. На возилима постоји Bump mapping, али он
заиста лоше изгледа, јер је коришћен за
скоро све делове на тенку, а не само за
спојеве и шрафове… Амбијент терена
дефинитивно више подсећа на Либан, него на
Босну која ипак има доста шуме, поготово у
брдовитим крајевима, где су се водили
најжешћи сукоби. Ниско растиње постоји, али
је скоцентрисано само на неколико метара
око вашег тенка, тако да боде очи стално
појављивање и нестајање траве и жбунова.
Пешадијске јединице се своде само на
неколико укочених војника које успут
срећете, или вас усамљене чекају у заседи…
очајно анимиране. Покрете скоро да немају,
само ротацију по 90степ. око своје осе.
Једина позитивна ствар у свој овој беди је
могућност гажења дрвећа и уништавање
објеката… да, може се улетети у кућу и из ње
распалити по непријатељу. Физички модел је
солидан, тенкови се крећу прилично добро (и
различито у зависности од модела) али могу и
да се ПРЕВРНУ!! Силажење са неког насипа од
преко 45степ. постранце је сигуран премет
преко куполе, али има и небулоза типа: возим
Т-72 у шестој брзини, и онда при оштром
заокрету грдосија од око 50 тона уради окрет
180 степени и дочека се на гусенице и настави
да иде! Ах, кад Рус направи…
Најбитније за графику:
катастрофа од оптимизације, која као да не
постоји… ту су аутори испоштовали наслеђе
„LockOn“-а који ни после две године од изласка
није игрив, а већ је превазиђен. Постоји
нека врста списка потребне конфигурације,
који није тачан, бар не за ову бета верзију.
Дакле, моја препорука је тренутно минимум
512mb RAM, минимум 2GHz процесор и минимум GF
FX5600…за АTI набавити одговарајуће драјвере…
Kао да Руси праве игре само за Абрамовича и
компанију… Музика је прави смор… две
нумере које се смењују у зависности од
акције на екрану, изведене на неком
софтвер-синтисајзеру. Пуцањ из топа би
морао да буде јачи. Voice-Acting није лош, мада се
у игри уопште не чује српски језик, иако је
радња овде код нас. Ок за руске тенкове, али
стварно постоје и други језици осим руског.
Вратимо
се на почетак, и ону причу са њиховог сајта…
као да су оним ограђивањем хтели да
придобију што више потенцијалних купаца,
као да размишљају о комерцијалном успеху
игре, а заборавивши притом шта продаје
наслов. Да је графика боља, gameplay
динамичнији, да постоји мултиплејер и
наравно ЈАЧА ПРИЧА, можда би нешто испало.
Уместо да су остали непоколебљиви у својој
идеји и направили политички СКАНДАЛОЗАН
наслов, ова прича може да се смести и у
Тексас, а да никога не заинтересује… али
опет, ово је бета верзија, која надам се,
неће имати много везе са финалним
производом.

T72-BALKANS ON FIRE (BETA DEMO) Први утисци
Ненад Нешовић23. Окт. 2007. 15:09
Последњи коментари:
▼
Како бисте поставили Ваш коментар морате се учланити/пријавити на сајт.
i sta bi sa finalnim proizvodom