edit Уреди тему

Стив Џобс

Никола Рудић18. Нов. 2007. 13:22

На реду је и Епл аутомобил Муњевитим напретком технологија не само да обара цену сопствених производа него и отвара могућности које су колико јуче биле пуки снови Шеф компаније „Епл” Стив Џобс је недавно најавио нов, спектакуларан пројекат ICar, производњу компактног, малолитражног аутомобила за који стручњаци претпостављају да ће пре свега освојити младе, баш као што се догодило с претходним, култним производима ове корпорације IPod-ом и IPhon-ом. Будући аутомобил је по угледу на те производе добио и име. У избору партнера за реализацију пројекта, који треба да отвори потпуно нову етапу примене најнапреднијих дигиталних технологија у аутомобилској индустрији, „Епл” се одлучио за немачки гигантски концерн „Фолксваген”, са чијим руководиоцем Мартином Винтеркорном Џобс води ове преговоре. Подразумева се да нови аутомобил треба да интегрише две дизајнерске линије, тако да ће најнапреднија технолошка и инжењерска решења „Фолксвагена” бити „нафилована” врхунским дигиталним решењима корпорације „Епл”. Шта ће то практично значити може само да се наслућује, али чак ни експерти нису спремни да износе преурањене закључке. Наравно, то је разумљиво, јер се ствари у свету врхунских електронских технологија одвијају брзином коју је све теже пратити, а још теже доконати на тему шта се све ради и до којих су граница стигли истраживачи и дизајнери водећих фирми из ове области. Сарадња „Епла” и аутомобилске индустрије, наравно, није спектакуларна новост. Ова корпорација је раније закључила уговоре с низом произвођача аутомобила, на пример Бе-Ем-Веом, интегришући у њихове моделе сопствене производе. Званично није потврђено, али се у аутомобилским круговима шушка да је „Епл” почео сарадњу и са „Мерцедес-Бенцом”, због конструкције принципијелно потпуно новог система навигације на командној табли аутомобила. Проширени су гласови да ће то ново решење бити представљено већ наредне године. Фасцинантне могућности дигиталне електронике очигледно су дефинитивно окренуле нову страницу у развоју аутомобилске индустрије, чији ће производи, како ствари сада стоје, већ у блиској будућности личити на маштарска предвиђања писаца научне фантастике или аутора футуристичких стрип-серијала. Реч је, у ствари, о логичном развојном путу интегрисања технолошких и инжењерских знања из различитих области, све до модног дизајна, што ће на свим странама водити и стварању принципијелно нових производа. Уосталом, произвођачи врхунских аутомобила су се и сами окренули просторима доскора резервисаним само за ИТ корпорације. Ушли су у комуникационе воде врхунских технологија, уз остало и тако што су почели да производе сопствене мобилне телефоне. Почетком ове године такве производе представили су „Порше” и „Хамер”, а пре њих је Бе-Ем-Ве најавио свој пројекат производње мобилних телефона класе „раскош”. Занимљиво је да „Порше” на пројекту мобилних телефона сарађује са водећом француском компанијом у овој области „Сагем комјуникејш”, док је мобилни телефон „мики” корпорације Бе-Ем-Ве дизајниран у њиховом конструкторском бироу. У јануару ове године „Моторола” је пустила на тржиште ексклузивни мобилни телефон RAZRmaxx Ferrari Edition, у стилу спортских аутомобила чувеног италијанског произвођача. Приликом укључивања и гашења овог телефона одјекује звук мотора V8 култног аутомобила „ферари Ф1”. Старт у овој утрци аутомобилске индустрије за колач на тржишту мобилних телефона дала је прошле године италијанска компанија „Фијат”, најављујући производњу сопствених мобилних телефона. Од пролетос, они се продају само у Италији. Опредељујући се за сарадњу са „Моторолом”, „Фијат” је, у ствари, нашао дигитални ослонац у корпорацији која је пре тога закорачила у свет модног спектакла, отпочињући сарадњу с модним тимом „Долче и Габана”. Прошле године, по њиховом дизајну, „Моторола” је произвела и мобилни телефон Motorazr V3i. Одговор је уследио брзо, па је Ел-Џи у јануару ове године изнео на тржиште мобилни телефон израђен у сарадњи са познатим италијанским модним брендом „Прада”, а „Самсунг” ових дана промовисао свој производ који је дизајнирао Ђорђо Армани. „Оваква сарадња омогућује обједињавање врхунског дизајна и савремених технологија”, изјавио је потпредседник „Самсунга” Јун Џонг-Јонг. Вероватно не треба наглашавати да су ове телефоне на почетку карактерисале не само врхунске перформансе него и она врста „детаља” какви су опточеност златом или сличним материјалима, што је гарантовало да ће се наћи једино у рукама појединаца који се шепуре на „Форбсовим” листама најбогатијих или се бар поуздано пењу тим степеницама. Тржишна трка, међутим, већ увелико је оборила цену ових нарочитих, „модних” и „аутомобилских” телефона. Уосталом и зато што је у бити технологије не само да обара цену сопствених производа него и да отвара могућности које су колико јуче биле пуки снови.

Како бисте поставили Ваш коментар морате се учланити/пријавити на сајт.